Pages

Wednesday, August 10, 2011

♥ Aku dan Refleksologi ♥


Thank You!!!


Hari ni sama macam semalam, pergi ke Taman Tasik Permaisuri. Dengan wajah yang ceria, aku parking tempat lain hari ni. Masuk je area tu, terus nampak tapak refleksologi. Dah lama ni tak berjalan atas tapak refleksologi. Apalagi, hari ni, aku cuba la berjalan. Nak test ketahanan kaki. (Orang kata, kalau rasa sakit tu tanda banyak penyakit).... Betul ker? 

Aku? Memang sakit! Dulu tak de la macam ni... huhuhu... :-(
Kat situ ada dua jenis tapak. Satu tu yang batu bulat2 dan satu lagi batu tajam2. Tak tahan dengan batu yang tajam tu, aku downgrade je kat batu bulat2... ulang alik kat situ jer... Aku tengok auntie tu relaks je berdiri atas batu yang tajam sambil sembang lagi... jeles3x! Tak apa.. kalau tiap2 hari aku exercise, mesti boleh improve ni. Go girl go! 



opsss... sempat ambil gambar tu... :-)


Apa itu REFLEKSOLOGI?

(aku search la sikit pasal refleksologi ni... aku copy dari 2 blog lain....)

Refleksologi ialah kaedah rawatan yang melibatkan penggunaan tekanan pada titik tertentu pada kaki yang dipercayai seterusnya akan memberikan tindakbalas pada bahagian badan yang lain . Teknik ini boleh melibatkan kaki, kepala, telinga atau tangan. Walaubagaimanapun kaki adalah tapak yang paling digunakan untuk memulakan rawatan ini. [http://web.usm.my/sawan/laymen/epilepsi/reflex.htm]

Refleksologi adalah seni pemulihan semula jadi yang berasaskan kepada prinsip asas iaitu tangan, kaki dan telinga dipercayai ada kaitan dan memberi gerak balas terhadap seluruh anggota, kelenjar dan organ badan. [http://warunghotmama.blogspot.com/2011/02/refleksologi-kaedah-perubatan-kuno.html]

Lepas dah puas hati jalan2 kat tapak refleksologi, aku jalan pusing2 taman. Nak duduk, rumput basah sebab petang semalam hujan... Aku mengambil cahaya matahari sambil berdiri je la hari ni... syok jugak... sambil2 tu boleh la stretching sikit2... best3x!

dan hari ni nampaknya aku banyak ambil gambar SS... hehehe... hobi~ ♥♥♥















RAKYAT SIHAT, NEGARA MAJU!!! 



satu lagi yang seronok, pastinya keluar rumah TANPA MEKAP! fresh kan? Yippie!!! \o/




...Thank You... 

♥♥♥

No comments:

Post a Comment