Pages

Wednesday, June 22, 2011

♥ Tentang Cinta 1 ♥

Thank You!!!






memang dah lama sangat2 tak menaip... banyak hal yang berlaku, tapi tak sempat nak update status2 terkini... tapi dalam otak masih lagi berkira2 topik yang nak dikongsi... topik biasa, cuma pengalaman masing2 yang membezakan...

cerita hari ini... "Tentang Cinta"... kenapa topik ini yer? mmm... sebab topik ini dalam fikiran aku semenjak dua menjak ini... dan juga, ditambah lagi dengan satu berita terkini yang aku dapat dari seorang kawan seperjuangan (teman kongsi makan, teman tempat pinjam duit, teman bergaduh, teman buat kerja gila2, teman studi yang paling sikit... dan teman macam-macam la... ;p)

kisahnya... kisah cinta KAMI... kebanyakannya berlaku di UiTM... tempat lecturer curahkan ilmu, tapi kami tadah sikit2 jer!!! adussss....

6 KAMI dengan 6 Tentang Cinta... semua bukan nama sebenar yer!




Ayu

Ayu, masa aku kenal tahun 1999, dia dah ada pakwe... bercinta sejak form 4.. kiranya masuk UiTM masa tu, dia dah bercinta 2 tahun la... pakwe dia ni sanggup buat apa saja untuk dia... sehingga la kami tamat diploma... dalam tempoh yang aku kenal mereka, biasa la.. ada jugak badainya.. perkara biasa kan???

Sewaktu cuti semester sebelum kami lanjutkan ke peringkat degree, dia call aku.. katanya dia dah bertunang.. tapi bukan dengan pakwenya.... dengan mamat yang suka gila2 kat dia... oh!!! Ayu.. Ayu... ko memang buat benda mengejut... tak pernah aku dengar yang dia suka kat mamat ni... cuma mamat ni suka/sayang giler kat dia... dia cuma layan mamat ni macam kawan.. mmm.. tak pe la.. dah jodoh dorang yer...

Semasa degree, tunang dia ni pun seorang yang jenis sanggup buat apa saja untuk Ayu... memang gila la... kadang2 aku rasa, Ayu ni cukup bertuah... kalau dengan ex-bf dia dulu, dah kira bertuah la... dengan tunang dia ni lebih bertuah! Rezeki ker? 

Yang aku tahu, Ayu menerima tunang dia ni sebab lelaki ini sangat baik dengannya.. dan mendapat restu dua2 pihak la... :-)

Sehingga tamat degree, kami sambung ke peringkat master... kebetulan masa tu, Ayu dapat offer jadi part timer tutor di UiTM Seri Iskandar... jadi la PJJ- Pertunangan Jarak Jauh... seingat aku, bermula pergolakan sedikit antara mereka.. tunangnya tak percaya kan Ayu... jeles tak tentu pasal... kebetulan Ayu ni jenis yang peramah... mmm... sehingga... suatu hari, Ayu call aku... masa tu aku tengah tido lagi... dia call, kata dia dah putus tunang... Ya Allah! terus aku terbangun.. duk tercongok atas katil... tak sangka... dah bertunang bertahun2 tapi putus jua... aku tumpang sedih... 

tapi tak lama lepas tu, Ayu berjumpa dengan jodohnya iaitu student dia sendiri... student dia ni dah kerja cuma baru je sambung study kat tempat dia mengajar... dorang bertunang sekejap... then terus kahwin... Alhamdulillah... dia lah kawan pertama dalam 6 KAMI yang kawin... :-)

Sekarang? dah ada 2 anak... semua "KAMI" tumpang gembira... Apa yang saya mahu kongsi tentang Ayu ni, dia seorang yang manja, tetapi diduga beberapa kali dalam hal cinta... sehingga kan title yang saya bagi kat dia, "Bercinta dengan orang lain, bertunang dengan orang lain, kahwin dengan orang lain..." 


Itu bukanlah kata2 nista untuk dia.. malah, itu adalah satu penghargaan kepada kekuatan jiwa nya semasa mengharungi setiap "rasa" yang dilaluinya yang mana tidak pernah kami yang lain ini rasa... Kami sekadar memahami keperitan yang dia lalui... tapi tidaklah sehebat apa yang dirinya rasai... TAHNIAH untuk Ayu... Semestinya ko memang hebat pada perkiraan aku... Peace yo! 



p/s: cerita lagi 5, akan disambung... tunggu yer!




...Thank You... 
♥♥♥

No comments:

Post a Comment